Mindenki azt kérdezi, hogy mitől megy flottul egy giga szervezet: Mi az UBM titka?
Mi a siker kulcsa? Mitől tud egy vállalat növekedni? Mit lehet kezdeni egy szervezet komplexitásával? Mi eredményezhet piacvezető profitot? A „Mindenki azt kérdezi…” sorozatunk második részében Horváth Péter, az UBM Csoport vezérigazgatója válaszol a kérdésekre.
Mitől megy flottul egy giga szervezet: Mi az UBM titka?
Horváth Péter: Az UBM egy olyan vállalati életszakaszban levő cégcsoport, amelyikben a nagyvállalati működés alapelvei egyre jobban kezdenek megszilárdulni. Emiatt különös figyelmet kell szentelni annak, hogy melyek azok a jó gyakorlatok, amelyek a múltban már bizonyítottak, és így meg kell hagyni a jövőbeli operációban is, illetve melyek azok az átgondolásra váró területek, amelyeket éppen a nagyvállalati működés kényszerít ki.
Az UBM-ben nagyon erős vállalati kultúra van, amely az elmúlt 27 év során alakult ki. A munkafolyamatok során mindig a rugalmasságot és hatékonyságot tekintettük elsődlegesnek, mert így tudjuk a legjobb szolgáltatást nyújtani a partnereink felé. Ennek a hagyománynak kell ötvöződnie a nagyvállalati működés kritériumaival, amelyek közül a sztenderdizációt és a nyomon követhetőséget emelném ki.
A múlt jó tapasztalataival és a jövő kihívásaival együtt így tudjuk megteremteni a hatékony vállalati működés kereteit.
Melyek azok a folyamatelemek, amelyeket nem szabad megspórolni ahhoz, hogy egy szervezet ne csak önműködő, de ténylegesen profittermelő legyen?
H.P.: Én nem a folyamatelemekre, hanem az éppen azokat működtető emberekre teszem a hangsúlyt! Bennünket ez különböztet meg egy túlszabályozott „multi” munkakörnyezettől, hogy az embernek kell a központban lennie ahhoz, hogy rugalmasságunkat, válaszidőnket meg tudjuk őrizni. Amennyiben a humán tényezőt csak egyszerű, a folyamatban szükséges inputnak fogjuk fel, úgy megvan a veszélye annak, hogy az egész működés elembertelenedik, és ennek biztosan negatív hatása lesz a vállalati teljesítményre is.
Az UBM-nél más alapokról építkezünk, és bár így a munka több időt és figyelmet igényel, a végeredmény mégis sokkal magasabb szintű lesz!
Mi szükséges egy helyes üzleti döntéshez?
H.P.: Nem hiszek általános képletben, azonban összetevőket tudok mondani. Elsősorban csapatmunka, szerintem ez a döntéshozatal legoptimálisabb módja. Másodsorban információ, amely minden üzleti döntés alapján kell, hogy képezze, még akkor is, ha nem teljeskörű. Harmadsorban türelem, mert a túl gyors döntések sokszor vezetnek hibás eredményre a kapkodás miatt. Végül pedig egy csipetnyi intuícióval kevert szerencse, mert a megérzésekre sokszor jó hallgatni. Ezzel parallel azt vallom, hogy a szerencse és a felkészültség kéz a kézben jár, az előbbi mindig az utóbbi alapján tud megjelenni.
UBM-befektetésekkel kapcsolatos kérdések esetén állunk szíves rendelkezésére az investors@ubm.hu e-mail címen.