Valerio Taverna: Magyarország az egyik elsődleges gabona-beszállítója a rendkívül versenyképes olasz piacnak

Az UBM cégcsoport a tavalyi évben, 2023-ban nyitotta meg új kereskedelmi irodáját Olaszországban. Ezzel a lépéssel immár az ötödik leányvállalat kezdte meg tevékenységét az európai piacon. Az UBM Italy S.r.l. alapítása fontos elemét képezi a vállalatcsoport 2025-26-os üzleti évig tartó növekedési stratégiájának, melynek kiemelt célja a kontinentális kereskedelmi tevékenység bővítése. Olaszországgal hosszú ideje jól működő kereskedelmi kapcsolat áll fenn a gabona és szemes termények tekintetében, a fejlesztés által pedig a korábbinál is szélesebb vásárlói kör számára lesznek elérhetőek a minőségi takarmány-alapanyagok. Ennek kapcsán az UBM Italy S.r.l. kereskedelmi vezetőjével, Valerio Taverna-val beszélgettünk.

Kérjük, meséljen egy kicsit magáról, illetve arról, hogy miként került kapcsolatba az UBM vállalattal.

Talán szokatlan ezt hallani, de kifejezetten szeretem az árutőzsdei kereskedelmet, annak minden bonyolultságával együtt. Korábban magam sem gondoltam volna, hogy megkedvelem ezt a szakmát, de a személyiségem alapján valójában annyira nem meglepő. A dinamikus, non-stop működés és a különféle tényezők összetett kölcsönhatása tökéletesen illeszkedik a munkamorálomhoz.

Pontosan tíz évvel ezelőtt kezdtem el bonyolítási területen dolgozni a Nidera Italy-nál. Az itteni munkám során találkoztam az UBM-mel a szójadara közvetlen felvásárló partnereként. Az UBM kereskedelmi csapatával az itt eltöltött idő alatt folyamatosan fenntartottam a kapcsolatot, — időnként a gabonafélék felügyeletét is ellátva — és minden alkalommal örömmel csatlakoztam a csoporthoz, amikor lehetőségem adódott rá.

Vérbeli csapatjátékosnak tartom magam, éppen ezért hihetetlenül ösztönzően hat rám, hogy egy olyan sok szálon keresztül összefonódó vállalatcsoportnál dolgozhatok, mint az UBM.

Szabadidőmben leginkább sportolni, olvasni és túrázni szeretek, ezek a tevékenységek tisztán tartják az elmémet, és segítenek a testi-lelki egészségem megőrzésében. Hiszek az élethosszig tartó tanulásban, ezért folyamatosan keresem a lehetőséget arra, hogy fejlesszem magamat és a készségeimet. A jó vezetőnek megfelelő önismerettel és önreflexiós képességgel kell rendelkeznie ahhoz, hogy mindvégig hiteles tudjon maradni és sikerre vigye a közös célokat. Erre törekszem én is.

Hogyan jellemezné az olasz mezőgazdasági piac jelenlegi helyzetét, beleértve a takarmánypiacot is? Milyen tapasztalatai vannak eddig az ágazatban?

A fogyasztás drasztikus csökkenése évről-évre megfigyelhető, egyfajta tendenciává vált Nyugat-Európában. Másrészről igen nagy kihívást jelent a gyártók számára, hogy az ESG-re, a fenntarthatóságra és az alternatív élelmiszer- és takarmányforrásokra vonatkozó új európai uniós szabályozásokkal összhangban maradjanak. A csökkenő árrés és az emelkedő költségek mellett minden frissen alapított vállalat, így az UBM számára is elengedhetetlen, hogy stabil, erős márkát építsen fel lokálisan is, amely az adott minőségi kategórián belül garanciát jelent a partnerek számára. Úgy gondolom, hogy ez az egyetlen módja a fenntartható piaci részesedés kiépítésének és az árrés növelésének.

Hogyan erősítheti egymást a két ország, Magyarország és Olaszország a kapcsolat révén, figyelembe véve a sajátosságaikat és jellemzőiket?

Olaszország és Magyarország már hosszú ideje kapcsolatban áll egymással a takarmány ágazatban, hiszen Magyarország az egyik elsődleges gabona-beszállítója a rendkívül versenyképes olasz piacnak. Az UBM Csoport struktúrája minden szempontból ideális ahhoz, hogy importőrként és gabonakereskedőként sikerrel lépjen be az olasz takarmánypiacra. Azt tapasztalom, hogy az erősségeink, mint például a nyomonkövethetőség és a magas szintű minőségbiztosítás, igen vonzóak az olasz takarmányipari szereplők számára.

Milyen lehetőségekkel és kihívásokkal néz szembe az új leányvállalat? Ön szerint mik a feltételei annak, hogy a tevékenysége sikeres legyen?

A külföldi tulajdonú cégekre mindig hajlamosak vagyunk némi gyanakvással tekinteni, és ezt még tetézi az a tény, hogy a helyi kereskedelmi irányítás egy 35 éves kezében van :). Emiatt rengeteg vizsgálatot és ellenőrzést kapunk a bankok, beszállítók, illetve az ügyfelek részéről, ami értékes időt és erőforrásokat von el más területektől. Létfontosságú, hogy ezeket ne pazaroljuk el, illetve olyan réseket találjunk, amelyek lehetőséget nyújtanak a fejlődésre a csoportstruktúra és az új vállalat számára.

Vezetőként milyen szempontok alapján építi fel a csapatát?

A „soft skill”-eket mindig előnyben részesítem a „hard skill”-ekkel szemben, mivel utóbbiak taníthatóak, a „soft skill”-eken legfeljebb csiszolni lehet. Természetesen szükségünk van a tapasztalati háttérre és az alaptudásra, melyek felbecsülhetetlen értékűek, de legalább ilyen fontos, hogy a közösség olyan emberekből álljon, akik hajlandóak fejlődni és jól illeszkednek a jelenlegi csapatba.

Hogyan jellemezné magát, mik az alapelvei és értékei az életben?

Az életemet szerencsére nem csak a munkám határozza meg. Alapvetően családcentrikus embernek tartom magam. Hamarosan megházasodom, és szeretnék egy tisztességes, eredményes céget építeni, amelyre a családom és az üzleti partnereim egyaránt büszkék lehetnek majd. A „Légy mindig magabiztosan alázatos” mottó szerint igyekszem élni az életemet. Ez a szerény, de határozott hozzáállás a legtöbb helyzetben segíti a boldogulást. Igyekszem tanulni a hibáimból, továbbá a problémákra inkább kihívásként tekintek.

UBM-befektetésekkel kapcsolatos kérdések esetén állunk szíves rendelkezésére az investors@ubm.hu e-mail címen.

A jelen blogposzt kizárólag kommunikációs célokat szolgál, az nem minősül ajánlattételnek, ajánlattételi felhívásnak, befektetési, jogi, pénzügyi, vagy közteherviseléssel kapcsolatos tanácsadásnak, sem részletes befektetési, vagy pénzügyi elemzésnek. Blogunkat kizárólag ismeretterjesztési és edukációs célból hoztuk létre, amellyel közösséget szeretnénk építeni. A jelen blogposztban foglalt tájékoztatás nem teljes körű.