Gyakori kérdés: Mi az a commodity és miért fontos az UBM-nek?

Janositz Balázs UBM

2023-ban az UBM Csoport egyik célja, hogy a takarmánygyártáshoz kapcsolódó, regionális commodity kereskedelmi struktúrát továbbfejlessze a román, szerb és osztrák irodáinkon keresztül.

A commodity kereskedelem szegmensbe tartozik a búza, kukorica, árpa, olajos magvak, szójadara, szójabab és midproteinek klasszikus kereskedelmi tevékenysége. A teljes kereskedelmi mennyiség kb. 13-15%-át az UBM csoport gyárai használják fel. 

A regionális szintű takarmánygyártó tevékenységgel szorosan összefügg a regionális szintű kereskedelmi tevékenység is:

  • Ez egyrészt beszállítási lehetőséget jelent az üzemi gyártások alapanyag szükségletének biztosításához,
  • másrészt földrajzi értelemben szélesebb teret enged a különböző, helyi piacokon meglevő sajátosságok lekereskedéséhez. Ilyen sajátosság lehet az időjárási helyzet, a várható termésátlagok és készletek, az adott piac devizájának ármozgása, a logisztikai lehetőségek, stb., tehát minden olyan tényező, amely kihasználásával a kereskedelem profitot generálhat. Ennek érdekében fontos a kereskedelmi üzletágak regionális struktúrájának kialakítása és működtetése.

„A fentiek alapján az export lehetőségeink kiaknázása a commodity üzletágunk számára is növekedési potenciált jelenthet. Az elmúlt időszakban megfigyelt extrém árupiaci volatilitás véleményem szerint fennmarad az elkövetkező években, emiatt bizakodóak vagyunk a commodity tevékenységünk tekintetében – nincs inspirálóbb a commodity kereskedők részére, mint a sűrű, jelentős árfolyammozgások. Ennek megfelelően komoly informatikai fejlesztésekkel segítjük a hazai és regionális kollégák munkáját, hogy a felgyorsult ügymenetet a lehető leghatékonyabb döntéshozatali eszközökkel támogassuk.” – emelte ki Janositz Balázs, az UBM Csoport gazdasági vezetője.

A commodity szegmens feladatait az UBM Csoporton belül az alábbi entitások látják el:

  • UBM Agro Zrt. (commodity): Fő profilja a fehérjehordozó nagykereskedelem bel- és külföldön egyaránt. A forgalmazott termékek jellemzően a szójabab és szójadara.
  • UBM Grain Zrt. (commodity): Fő területe a szemes termények és olajos magvak kereskedelme. Az UBM Grain Zrt. gabona kereskedelmi tevékenysége a hosszú távú jogi restrukturálási terv alapján egyesülni fog az UBM Agro Zrt. fehérje kereskedelmi tevékenységével.
  • Romániában az UBM Agri Trade s.r.l., Szerbiában az UBM d.o.o. míg Ausztriában az UBM Agrar GmbH látják el a fehérjehordozók és szemes termények kereskedelmét.

A fotón Janositz Balázs, az UBM Csoport gazdasági vezetője látható.

UBM-befektetésekkel kapcsolatos kérdések esetén állunk szíves rendelkezésére az investors@ubm.hu e-mail címen.

A jelen blogposzt kizárólag kommunikációs célokat szolgál, az nem minősül ajánlattételnek, ajánlattételi felhívásnak, befektetési, jogi, pénzügyi, vagy közteherviseléssel kapcsolatos tanácsadásnak, sem részletes befektetési, vagy pénzügyi elemzésnek. Blogunkat kizárólag ismeretterjesztési és edukációs célból hoztuk létre, amellyel közösséget szeretnénk építeni. A jelen blogposztban foglalt tájékoztatás nem teljes körű.