Deák Levente: A controllinghoz ismernünk kell egy vállalat összes folyamatát

Ábrán Kinga és Deák Levente

Ha igazán szeretnénk megismerni egy nagyvállalat operatív folyamatait, időt érdemes szánnunk azokra. Könnyű beleesni abba a hibába, hogy azt gondoljuk, az üzlet csupán pontok halmaza a grafikonon. A személyes egyeztetésekben rejlő lehetőségek ereje felbecsülhetetlen. Az UBM Feed Romania SRL két kollégája, Deák Levente manager controller és Ábrán Kinga financial controller volt a vendége többek között a környei, a szentesi és a hernádcsányi takarmánykeverő-üzemeknek. A kollégák célja az volt, hogy az adminisztratív, irodai tevékenységen túl a gyakorlatból is merítsenek releváns tudást. Rövid interjúnkban Leventét kérdeztük a körút során szerzett tapasztalatokról.

Miként született meg a gondolat, hogy az irodából kiszakadva egy egész hetet „terepen” töltsetek? Honnan jön az ötlet?
Deák Levente: Egy olyan gyors növekedési pályán lévő vállalat-csoportnál, mint az UBM, a megfelelő hatékonyságú kommunikáció megszervezése és fenntartása talán az egyik legbonyolultabb feladat.

Egy menedzsment találkozó során az UBM vezetői közül Janositz Balázs, az UBM gazdasági igazgatójának, CFO-jának javaslatára született meg az ötlet, hogy az UBM Feed Romania controlling csapata sok érdekes tapasztalatot szerezhet egy egyhetes telephely-látogatás ideje alatt.

Nehéz a naptárban egy egész hetet találni, de májusban kijelöltünk egy olyan periódust, amikor belefért az időnkbe ez a sok utazással járó program.

Pontosan mit láttatok, mit csináltok ezalatt az idő alatt?
DL: Úgy tudnám röviden összefoglalni az egyhetes programot, hogy az UBM Csoport közép-kelet-európai jelenlétéből láttunk egy markáns szeletet.

A cél az volt, hogy az adminisztratív, irodai tevékenységen túl a gyakorlatból is merítsük tudást: például többek között a környei, a szentesi vagy a hernádcsányi takarmánykeverő-üzemek minden szintjét bejárva, a szakemberekkel egyeztetve és a legmodernebb technológiákkal felszerelt labortevékenységet megismerve mostanra jobban átlátjuk az UBM központi folyamatait.

Van-e olyan tapasztalat, ami számotokra nagyon hasznos volt, amit hazavisztek? Esetleg a tudás-transzfer oda-vissza is működik?

DL: Sok olyan kollégával találkoztunk személyesen, akikkel a controlling szerteágazottsága miatt már évek óta tartjuk a kapcsolatot online. Több év együttműködés után – és itt a Covid is közrejátszott – négyszemközt ülve beszélgetni, a nyitott és lezárt feladatokról egyeztetni nagy érték és már a jelenben is segít. A személyes találkozók felbecsülhetetlenek. Egyrészt kifejezik a másik fél felé a tiszteletet, másfelől így az egyeztetések sokkal könnyebbek és véleményem szerint emberibbek is.

Igaz, mindennapos kihívásokra a továbbiakban is számítunk, amelyeket a jövőben még gördülékenyebben kell megoldanunk akár két-három országot átívelően is.

Nem egyedül jöttél, kit hoztál magaddal?

DL: A munkám teljesen egybeforr Ábrán Kinga kolléganőmével, vele utaztuk végig a Románia – Magyarország – Szlovákia – Magyarország – Románia tengelyt. Bár különböző témák és feladataink is vannak, az út során külön-külön is dolgozni tudtunk olyan kollégákkal, akikkel az adott témákban egyébként is együttműködünk.

Sok olyan gyakorlati látnivaló adódott, amelyek mindkettőnknek újak, mégis úgy gondolom, a jövőre nézve érdemes terveznünk még hasonló utakat, amelyeket a kollégáinknak is ajánlani tudunk (kerelőszentpáli céllal, példának okáért).

A fotókon Ábrán Kinga és Deák Levente látható.

UBM-befektetésekkel kapcsolatos kérdések esetén állunk szíves rendelkezésére az investors@ubm.hu e-mail címen.

A jelen blogposzt kizárólag kommunikációs célokat szolgál, az nem minősül ajánlattételnek, ajánlattételi felhívásnak, befektetési, jogi, pénzügyi, vagy közteherviseléssel kapcsolatos tanácsadásnak, sem részletes befektetési, vagy pénzügyi elemzésnek. Blogunkat kizárólag ismeretterjesztési és edukációs célból hoztuk létre, amellyel közösséget szeretnénk építeni. A jelen blogposztban foglalt tájékoztatás nem teljes körű.