Deák Levente: A controllinghoz ismernünk kell egy vállalat összes folyamatát
Ha igazán szeretnénk megismerni egy nagyvállalat operatív folyamatait, időt érdemes szánnunk azokra. Könnyű beleesni abba a hibába, hogy azt gondoljuk, az üzlet csupán pontok halmaza a grafikonon. A személyes egyeztetésekben rejlő lehetőségek ereje felbecsülhetetlen. Az UBM Feed Romania SRL két kollégája, Deák Levente manager controller és Ábrán Kinga financial controller volt a vendége többek között a környei, a szentesi és a hernádcsányi takarmánykeverő-üzemeknek. A kollégák célja az volt, hogy az adminisztratív, irodai tevékenységen túl a gyakorlatból is merítsenek releváns tudást. Rövid interjúnkban Leventét kérdeztük a körút során szerzett tapasztalatokról.
Miként született meg a gondolat, hogy az irodából kiszakadva egy egész hetet „terepen” töltsetek? Honnan jön az ötlet?
Deák Levente: Egy olyan gyors növekedési pályán lévő vállalat-csoportnál, mint az UBM, a megfelelő hatékonyságú kommunikáció megszervezése és fenntartása talán az egyik legbonyolultabb feladat.
Egy menedzsment találkozó során az UBM vezetői közül Janositz Balázs, az UBM gazdasági igazgatójának, CFO-jának javaslatára született meg az ötlet, hogy az UBM Feed Romania controlling csapata sok érdekes tapasztalatot szerezhet egy egyhetes telephely-látogatás ideje alatt.
Nehéz a naptárban egy egész hetet találni, de májusban kijelöltünk egy olyan periódust, amikor belefért az időnkbe ez a sok utazással járó program.
Pontosan mit láttatok, mit csináltok ezalatt az idő alatt?
DL: Úgy tudnám röviden összefoglalni az egyhetes programot, hogy az UBM Csoport közép-kelet-európai jelenlétéből láttunk egy markáns szeletet.
A cél az volt, hogy az adminisztratív, irodai tevékenységen túl a gyakorlatból is merítsük tudást: például többek között a környei, a szentesi vagy a hernádcsányi takarmánykeverő-üzemek minden szintjét bejárva, a szakemberekkel egyeztetve és a legmodernebb technológiákkal felszerelt labortevékenységet megismerve mostanra jobban átlátjuk az UBM központi folyamatait.
Van-e olyan tapasztalat, ami számotokra nagyon hasznos volt, amit hazavisztek? Esetleg a tudás-transzfer oda-vissza is működik?
DL: Sok olyan kollégával találkoztunk személyesen, akikkel a controlling szerteágazottsága miatt már évek óta tartjuk a kapcsolatot online. Több év együttműködés után – és itt a Covid is közrejátszott – négyszemközt ülve beszélgetni, a nyitott és lezárt feladatokról egyeztetni nagy érték és már a jelenben is segít. A személyes találkozók felbecsülhetetlenek. Egyrészt kifejezik a másik fél felé a tiszteletet, másfelől így az egyeztetések sokkal könnyebbek és véleményem szerint emberibbek is.
Igaz, mindennapos kihívásokra a továbbiakban is számítunk, amelyeket a jövőben még gördülékenyebben kell megoldanunk akár két-három országot átívelően is.
Nem egyedül jöttél, kit hoztál magaddal?
DL: A munkám teljesen egybeforr Ábrán Kinga kolléganőmével, vele utaztuk végig a Románia – Magyarország – Szlovákia – Magyarország – Románia tengelyt. Bár különböző témák és feladataink is vannak, az út során külön-külön is dolgozni tudtunk olyan kollégákkal, akikkel az adott témákban egyébként is együttműködünk.
Sok olyan gyakorlati látnivaló adódott, amelyek mindkettőnknek újak, mégis úgy gondolom, a jövőre nézve érdemes terveznünk még hasonló utakat, amelyeket a kollégáinknak is ajánlani tudunk (kerelőszentpáli céllal, példának okáért).
A fotókon Ábrán Kinga és Deák Levente látható.
UBM-befektetésekkel kapcsolatos kérdések esetén állunk szíves rendelkezésére az investors@ubm.hu e-mail címen.