Ettől vagyunk szerethető nagyvállalat: az UBM elvei és értékei

Horváth Péter UBM

Amint arról az elmúlt hónapokban blogunk követői is sokat olvashattak már, az UBM Csoport idén tavasszal mutatta be a 2025/26-os üzleti évig felvázolt növekedési stratégiáját és üzleti tervét. Ennek fő célkitűzése, hogy hazai és nemzetközi terjeszkedésünket folytatva három éven belül megkerülhetetlen szereplővé váljunk az agrárium területén a Kárpát-medence országaiban.

Miközben azonban grandiózus terveink megvalósításán dolgozunk, nem szabad elfelejtenünk azt sem, honnan is indultunk közel három évtizeddel ezelőtt. Ahhoz, hogy fel tudjuk vázolni a jelen lépéseit és a jövő terveit, szükséges, hogy egy rövid időre visszakanyarodjunk a múltba, és megnézzük, milyen céget építettünk az elmúlt közel harminc évben.

Egy olyan vállalatot látok, ami magában hordozza a dinamikusan növekvő vállalkozások minden jellemzőjét – éppen ezek a tulajdonságok tették lehetővé az erőteljes fejlődést, azt, hogy ez a cég robogjon előre a pályán, mint egy jól megrakott gőzmozdony.

Mik is ezek? Honnan indultunk?

  • kis létszámú csapat, összeszokott kollégák – ennek köszönhetően mindent gyorsan meg lehet beszélni, hiszen mindenki elérhető, (szinte) ott ülnek mellettem. Ez azt is jelenti, hogy
  • gyorsan reagálunk a problémákra, meg tudjuk előzni a versenytársakat a válaszadásban,
  • rugalmasan tudunk alkalmazkodni, akár megoldásra van szükség, akár lehetőséget érzünk,
  • rengeteg új ötlet jön – ezek között van olyan, ami kötődik az aktuális tevékenységhez, és olyan is, ami egyáltalán nem, egyszerűen csak úgy tűnik, hogy sokat lehet vele keresni,
  • nincsen merev hierarchia, nem kell elnöki, igazgatói szobák előterében várni a bebocsátásra, lehet hisztizni, röhögni, néha hangoskodni, zenét hallgatni ­– olyan az egész, mint egy család,
  • az alkotó erő, a tettrekészség szinte tapintható a levegőben – jó ide bejárni, mert ez nem csak egy munkahely, hanem egy alkotó tér is, ahol az ember töltődhet a többiek energiájából,
  • mindenki mindenről tud – hiszen mindenki mindent hall, nem kell beszámolókat, jelentéseket, táblázatokat gyártani.

Ezek kivétel nélkül nagyon jó dolgok! Közben viszont nagyot nőttünk.

A tavalyi konszolidált – azaz minden UBM-es cég tevékenységét magába foglaló – árbevételünk 200 milliárd forint volt, az átlagos dolgozói létszámunk pedig 400 körül van. Kibővült a tevékenyégi körünk is, már nem csak szóját és kukoricát adunk-veszünk, hanem termelőüzemeink vannak, több telephelyen, több műszakban gyártjuk és szállítjuk a termékeinket a korábbi mennyiségek sokszorosát kitevő nagyságrendben. A konkrét termelés mellett pedig mindezt meg is kell szervezni, össze kell rakni a működtetést, az irányítást is.

Meggyőződésem, hogy nagyon jól megálltuk a helyünket ezekben a feladatokban. Ahogyan azt is vallom, hogy a fenti elvekre és értékekre kell építkeznünk a jövőben is, megőrizve mindent, ami a cégben jelenleg érték, és mindenáron törekedni arra, hogy ne váljunk egy lélektelen nagyvállalattá.

Horváth Péter
UBM Csoport, vezérigazgató

UBM-befektetésekkel kapcsolatos kérdések esetén állunk szíves rendelkezésére az investors@ubm.hu e-mail címen.

A jelen blogposzt kizárólag kommunikációs célokat szolgál, az nem minősül ajánlattételnek, ajánlattételi felhívásnak, befektetési, jogi, pénzügyi, vagy közteherviseléssel kapcsolatos tanácsadásnak, sem részletes befektetési, vagy pénzügyi elemzésnek. Blogunkat kizárólag ismeretterjesztési és edukációs célból hoztuk létre, amellyel közösséget szeretnénk építeni. A jelen blogposztban foglalt tájékoztatás nem teljes körű.