Mindenki azt kérdezi, hogy mitől megy flottul egy giga szervezet: Mi az UBM titka?

Horváth Péter UBM

Mi a siker kulcsa? Mitől tud egy vállalat növekedni? Mit lehet kezdeni egy szervezet komplexitásával? Mi eredményezhet piacvezető profitot? A „Mindenki azt kérdezi…” sorozatunk második részében Horváth Péter, az UBM Csoport vezérigazgatója válaszol a kérdésekre.

Mitől megy flottul egy giga szervezet: Mi az UBM titka?

Horváth Péter: Az UBM egy olyan vállalati életszakaszban levő cégcsoport, amelyikben a nagyvállalati működés alapelvei egyre jobban kezdenek megszilárdulni. Emiatt különös figyelmet kell szentelni annak, hogy melyek azok a jó gyakorlatok, amelyek a múltban már bizonyítottak, és így meg kell hagyni a jövőbeli operációban is, illetve melyek azok az átgondolásra váró területek, amelyeket éppen a nagyvállalati működés kényszerít ki.

Az UBM-ben nagyon erős vállalati kultúra van, amely az elmúlt 27 év során alakult ki. A munkafolyamatok során mindig a rugalmasságot és hatékonyságot tekintettük elsődlegesnek, mert így tudjuk a legjobb szolgáltatást nyújtani a partnereink felé. Ennek a hagyománynak kell ötvöződnie a nagyvállalati működés kritériumaival, amelyek közül a sztenderdizációt és a nyomon követhetőséget emelném ki.

A múlt jó tapasztalataival és a jövő kihívásaival együtt így tudjuk megteremteni a hatékony vállalati működés kereteit.

Melyek azok a folyamatelemek, amelyeket nem szabad megspórolni ahhoz, hogy egy szervezet ne csak önműködő, de ténylegesen profittermelő legyen?

H.P.: Én nem a folyamatelemekre, hanem az éppen azokat működtető emberekre teszem a hangsúlyt! Bennünket ez különböztet meg egy túlszabályozott „multi” munkakörnyezettől, hogy az embernek kell a központban lennie ahhoz, hogy rugalmasságunkat, válaszidőnket meg tudjuk őrizni. Amennyiben a humán tényezőt csak egyszerű, a folyamatban szükséges inputnak fogjuk fel, úgy megvan a veszélye annak, hogy az egész működés elembertelenedik, és ennek biztosan negatív hatása lesz a vállalati teljesítményre is.

Az UBM-nél más alapokról építkezünk, és bár így a munka több időt és figyelmet igényel, a végeredmény mégis sokkal magasabb szintű lesz!

Mi szükséges egy helyes üzleti döntéshez?

H.P.: Nem hiszek általános képletben, azonban összetevőket tudok mondani. Elsősorban csapatmunka, szerintem ez a döntéshozatal legoptimálisabb módja. Másodsorban információ, amely minden üzleti döntés alapján kell, hogy képezze, még akkor is, ha nem teljeskörű. Harmadsorban türelem, mert a túl gyors döntések sokszor vezetnek hibás eredményre a kapkodás miatt. Végül pedig egy csipetnyi intuícióval kevert szerencse, mert a megérzésekre sokszor jó hallgatni. Ezzel parallel azt vallom, hogy a szerencse és a felkészültség kéz a kézben jár, az előbbi mindig az utóbbi alapján tud megjelenni.

UBM-befektetésekkel kapcsolatos kérdések esetén állunk szíves rendelkezésére az investors@ubm.hu e-mail címen.

A jelen blogposzt kizárólag kommunikációs célokat szolgál, az nem minősül ajánlattételnek, ajánlattételi felhívásnak, befektetési, jogi, pénzügyi, vagy közteherviseléssel kapcsolatos tanácsadásnak, sem részletes befektetési, vagy pénzügyi elemzésnek. Blogunkat kizárólag ismeretterjesztési és edukációs célból hoztuk létre, amellyel közösséget szeretnénk építeni. A jelen blogposztban foglalt tájékoztatás nem teljes körű.