Növekedésre hangolva: elindult az UBM befektetőinek szóló szakmai blog

Örömmel osztjuk meg minden kedves partnerünkkel, hogy 2023-ra újdonsággal készülünk. Elindítottuk az UBM Investor Relations (IR) honlapunkat és egyben blogunkat, amelyen keresztül exkluzív ismeretterjesztő és egyben edukatív témákat fogunk kínálni annak érdekében, hogy befektetőink első kézből értesüljenek az UBM Csoport növekedési potenciáljairól.

Az UBM Csoport rekord árbevétellel és nyereséggel zárta a 2021-22-es üzleti évet. A Budapesti Értéktőzsdén jegyzett vállalatcsoportunk teljes éves árbevétele 200 milliárd forintot ért el, amely 45 százalékkal növekedett 2020-hoz képest. A sikerünk a nálunk dolgozó kiváló szakemberek közös érdeme, akik minden egyes nap a legjobbjukat adva a cég jövőjét tartják szem előtt. Nekünk bevált az a szemlélet, hogy minden üzletben a legfontosabb maga az ember, emiatt közös irányt kínálunk azok számára, akik úgy döntenek, részvényt vásárolnak az UBM Csoporttól.

Az UBM teljes éves árbevétele 200 milliárd forint volt, amely 45 százalékkal növekedett 2020-hoz képest.

Világos számunkra, hogy a befektetések bizalmon alapulnak és rizikóval járhatnak. Pontosan ezt a kockázatot szeretnénk csökkenteni azáltal, hogy szakmai, kifejezetten tőzsdei témájú blogunkban még egyértelműbbé, világosabbá tesszük a befektetőink számára, hogy milyen értéklánc alapján működünk. Az adatok tükrében és a hatályos jogszabályokat maradéktalanul betartva szeretnénk megosztani

  • a teljesítményhez, az eredményekhez kapcsolódó információkat,
  • a volatilitáshoz kapcsolódó magyarázatokat,
  • a vállalatot érintő makrokörnyezeti eseményeket,
  • a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos aktivitásainkat, illetve
  • az exponenciális nemzetközi terjeszkedésünk aktualitásait, valamint
  • minden olyan eredményt, amire büszkék vagyunk.

Ezzel egyidejűleg elindítjuk a szakmai hírlevelünket is, amelyre szintén a honlapon lehet feliratkozni.

A hazánkban piacvezető takarmánygyártó UBM Csoport EBITDA-ja a 2021-2022-es üzleti évben megközelítette a 6 milliárd forintot, amely szintén jelentős emelkedés az egyévvel korábbi 2,1 milliárdhoz képest.

Az UBM számára a 2022-es év több olyan felismerést és tanulságot is hozott, amely lehetőséget kínál a további innovációra. „Felismertük, hogy a világunk történései és eseményei rövid idő alatt váltak kiszámíthatatlanná. Ez azt is jelenti, hogy a korábban megszokássá vált megközelítések, megoldások már csak korlátozottan vagy egyáltalán nem alkalmazhatók, már nem lehet a régi sémákat, rutinokat alkalmazni. Minden helyzet egyedi, tehát mindegyik unikális hozzáállást is kíván. Ha ezt az elvet folyamatosan szem előtt tartjuk, akkor lehetünk a lehető leginkább válságállók, egy szóban reziliensek.” – emelte ki Horváth Péter, az UBM Csoport vezérigazgatója.

Felértékelődik a bizalom, hiszen „a változékonyabb környezetben új döntési mechanizmusok szükségesek, nagyobb döntési szabadsággal felruházva a kollégáinkat. Erre – a megfelelő ember kiválasztásán túl – fel kell készíteni a munkatársainkat. Nálunk a szakmai felkészítés mellett kiemelten hangsúlyos az emberi oldal: olyan biztonságos munkakörnyezet megteremtésén dolgozunk, melyben a hibák nem bénítják meg a kollégákat, inkább inspirálják őket a korrekciókra, biztosított a kultúrája a rossz döntések feldolgozásának. Ez többek között az innováció alapja is.” – tette hozzá Janositz Balázs az UBM Csoport gazdasági igazgatója, aki 2022-ben az év legjobb pénzügyi-gazdasági vezetőjének járó CFO of the year 2022 díjat vette át a Portfolio Future of Finance konferenciáján.

A kedvezőtlen gazdasági folyamatok közepette fokozottan nehéz felmérni a lehetséges kockázatokat és meglátni azokat a lehetőségeket, amelyeket a vállalat javára lehet fordítani. Horváth Péter szerint az eredményesség alapja többek között a korábbiakban említett reziliencia: „A szervezet egészének rugalmasnak kell maradni az őt ért hatások befogadására és azok kezelésére. Minden ’katasztrófában’ érdemes meglátni a változtatás lehetőségét is, és nyitott gondolkodással kiaknázni azt.” Megéri bátornak lenni.

Az UBM Csoportnál 47-ről 48,5 százalékra emelkedett az export értékesítések aránya.

„Az UBM 25 éve dolgozik hazánkban és a környező országokban, felépítve egy olyan bizalmi tőkét partnerei, finanszírozói és alkalmazottai irányában, mely nehéz helyzetekben kamatozik igazán: a pandémia során az UBM beszállítói köre – meghálálva az évtizedes kapcsolatot – biztosította a vevőink folyamatos ellátását. A háború sújtotta Ukrajnából az UBM szintén stabil kapcsolatai miatt tudott az elsők között gabonát importálni az aszályos magyar gazdaság részére, a finanszírozóink pedig – szintén az UBM-be vetett bizalmukat megmutatva – az alapanyagárak drágulása idején nagyobb forgóeszközkeretekkel biztosították a vállalat működőképességét és sok magyar állattartó számára a takarmány-ellátást.” – árnyalta Janositz Balázs.

Az UBM Csoport stratégiai céljai között szerepel a jelenlegi 575 ezer tonna takarmánygyártás és - kereskedelem 1 millió tonnára, illetve a gabona- és alapanyag-kereskedelem 2 millió tonnára történő növelése elsősorban régiós akvizíciók, bővülés segítségével.

A stabilitásunkban örömmel osztozunk minden befektetőnkkel. Önökkel együtt szeretnénk növekedni! Ezúton kívánunk minden kedves partnerünknek és olvasónknak békés, boldog karácsonyi ünnepeket és az UBM Csoporttal közös sikerekben gazdag új évet!

UBM Csoport

UBM Csoport jelenlét: 5 ország, 16 vállalat, 384 alkalmazott, 8 gyár: 6 Magyarországon, 1 Szlovákiában, 1 Romániában

A jelen blogposzt kizárólag kommunikációs célokat szolgál, az nem minősül ajánlattételnek, ajánlattételi felhívásnak, befektetési, jogi, pénzügyi, vagy közteherviseléssel kapcsolatos tanácsadásnak, sem részletes befektetési, vagy pénzügyi elemzésnek. Blogunkat kizárólag ismeretterjesztési és edukációs célból hoztuk létre, amellyel közösséget szeretnénk építeni. A jelen blogposztban foglalt tájékoztatás nem teljes körű.